Як вибрати б/у автомобіль ?

Поговоримо про те, як правильно вибрати буршний автомобіль, щоб уникнути неприємних сюрпризів і зробити вдалу покупку. Давайте почнемо без довгих передмов. Корисним не тільки тим, хто зараз активно шукає буршну машину, а й тим, хто просто цікавиться автомобілями і хоче розширити свої знання в цій галузі.

Поговоримо про те, як правильно вибрати бурштиновий автомобіль, щоб уникнути неприємних сюрпризів і зробити вдалу покупку. Давайте почнемо без довгих передмов. Корисним не тільки тим, хто зараз активно шукає б\у машину, а й тим, хто просто цікавиться автомобілями і хоче розширити свої знання в цій галузі.
Перший важливий параметр, який варто обговорити - це маркування на склі автомобіля. Це маркування розміщується на всіх стеклах машини і має бути абсолютно однаковим для кожного з них. Скло встановлюють комплектом на заводі, тому невідповідність хоча б одного з них може сигналізувати про те, що його замінили з якоїсь причини - наприклад, якщо в нього прилетів камінь з іншої машини або стався інший інцидент. Однак якщо три або більше стекол мають різне маркування, це вже серйозний привід для занепокоєння: з великою часткою ймовірності така машина могла побувати в серйозних ДТП або навіть була перевертнем. Коли автомобіль виявляється перевертнем (тобто лежить на даху), страждають не тільки дах і стійки кузова - також можуть постраждати стекла.
Крім того, скло є важливим параметром для визначення дати виробництва автомобіля. На кожному з них вказується рік випуску; тому під час огляду ми уважно дивимося на все скло і порівнюємо його дати з техпаспортом автомобіля. Якщо всі вони збігаються за датою - це добрий знак; а ось якщо дати різняться - значить машина могла бути в серйозних ДТП або піддаватися ремонту після аварійної ситуації.
Друге правило здається банальним, але без нього неможливо обійтися: рівномірність зазорів між кузовними частинами автомобіля. Якщо продавець запевняє вас у тому, що машина ніколи не була в ДТП, уважно вивчіть зазори в усіх частинах кузова - вони мають бути рівномірними і симетричними з усіх боків. Так, сучасне виробництво дає змогу майстрам виконувати роботу так якісно, що деколи складно помітити будь-які недоліки; однак відкрити двері або капот не становитиме труднощів - так ви зможете перевірити зазор між передніми дверима і крилом.
Третє правило стосується пофарбованих деталей автомобіля. У наш час знайти машину старше п'яти років з ідеальним лакофарбовим покриттям практично неможливо; такі автомобілі або були дбайливо експлуатовані власником-колекціонером (що зустрічається вкрай рідко), або піддавалися відновленню після аварійних ситуацій. Звертати увагу на бампер немає сенсу - це звичайна пластикова деталь; однак я вас трохи розчарую: сучасні фахівці відновлюють автомобілі настільки високоякісно і професійно, що визначити фарбовану машину стає дуже складно без використання спеціального обладнання.
Існує такий прилад як товщиномір; він дає змогу вимірювати шар фарби на різних ділянках кузова автомобіля з високою точністю.
Заводська товщина шару фарби варіюється від 75 до 150 мікрометрів. Для розуміння, в одному сантиметрі міститься 10 тисяч мікрометрів. Ця інформація важлива для оцінки стану автомобіля. Навіть якщо машина була в серйозній ДТП, можна знайти деталі, як-от дах, крила, двері або капот того самого кольору і моделі на розбиранні. Важливо звертати увагу на зварювальні шви - це ключове місце для перевірки кузова після аварії. Фахівці також рекомендують оглядати болти; фарбування таких складних механізмів вимагає високої кваліфікації.
Професіонали з фарбування автомобілів знають, скільки шпаклівки потрібно нанести і як правильно полірувати поверхню для досягнення необхідної товщини шару фарби.
За допомогою товщиноміра можна визначити факт ДТП і місце удару по кузову автомобіля. Якщо машину відновили досвідчені майстри з хорошою репутацією, якість ремонту буде високою. Якщо машині менше двох років з дати випуску, то на ній не повинно бути нерідних запчастин або деталей від інших моделей. Це пов'язано з тим, що виробники з Кореї і Тайваню ще не налагодили масове виробництво деяких деталей для нових автомобілів; оригінальні запчастини в офіційних дилерів коштують дорого.
Замість заміни пошкоджених частин власники часто обирають їх відновлення або ремонт. Для цього відкриваємо капот і уважно оглядаємо пластикові елементи: контакти датчиків різних систем (наприклад, системи охолодження), повітропроводи та бачки омивача скла. Паяний пластик - серйозний привід відмовитися від купівлі цієї машини.
Наступний етап перевірки стосується стану салону: проблеми з пластиком на дверях або даху багажника можуть сигналізувати про те, що автомобіль був у ДТП і його кузов неправильно вирівнювали або витягали; це може порушити геометрію кузова під час ремонту. У такому разі варто відмовитися від покупки заради безпеки.
Важливо також враховувати пробіг автомобіля під час купівлі вживаного авто - він не завжди є константою в нашій країні...